Skip links

Hét cliëntvolgsysteem

Samenwerken om digitale werkprocessen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen

“We hebben samen de software geïmplementeerd en waren niet in de luxepositie om daar samen met een heel team maanden voor uit te trekken. Dat legt behoorlijk wat druk op een organisatie maar door open en transparant naar elkaar te blijven is alles goed en vlot verlopen. Alleen wanneer je het volste vertrouwen in elkaar hebt, kun je echt goed samenwerken. Ik vind continuïteit belangrijk. Dan is het wel zo fijn als je samenwerkt op een manier waar je beiden energie van krijgt.”

Net als jobcoaches en re-integratieconsultants, werkt Re-Base vanuit de overtuiging dat klanten altijd voorop staan. Dit uit zich onder meer in korte communicatielijnen en praktische, creatieve oplossingen. “Wij zijn landelijk actief met software die specifiek bedoeld is voor de niche van re-integratie. Wij ondersteunen organisaties als Abtro re-integratiebureau door softwareprogramma’s flexibel en op maat in te richten.”

Robin Egas. Owner at ReBase

Dankzij de software van Re-Base zijn per cliënt alle contactgegevens en informatie op een veilige manier, conform de privacyregels, bij te houden. Verder zijn vanuit het cliëntvolgsysteem eenvoudig facturen (inclusief omschrijvingen), signalen en rapporten te sturen. “Zo wordt je werk als re-integratiedienstverlener een stuk overzichtelijker en houd je meer tijd over voor je cliënten”, aldus oprichter Robin Egas, die zelf een achtergrond heeft als re-integratieconsultant en dus bekend is met alle werkprocessen.

“Abtro re-integratiebureau groeit hard, dus moeten we vaak snel schakelen om de puntjes op de spreekwoordelijke ‘i’ te zetten. Ik werk nauw samen met Nadira om alle digitale werkprocessen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Om haar – mede door de groeispurt van de organisatie – wat meer te ontlasten, heb ik de laatste maanden meer contact met de backoffice.”

duurzame relatie
Robin ervaart de samenwerking met het hele team als zeer prettig. Hij zet bewust in op de lange termijn, investeert veel in zakenrelaties en werkt nagenoeg volledig met vaste opdrachtgevers. “Alleen wanneer je het volste vertrouwen in elkaar hebt, kun je echt goed samenwerken. Ik vind continuïteit belangrijk. Dan is het wel zo fijn als je samenwerkt op een manier waar je beiden energie van krijgt.”

kracht & diversiteit
De bevlogen ondernemer vindt het een goede zaak dat er, met name in de re-integratiebranche, meer aandacht is voor diversiteit op de werkvloer. “Dit is wel vaak gelieerd aan de achtergrond van de betreffende eigenaar. Wat ik enorm waardeer in Nadira, is dat zij een echte bruggenbouwer is. Ze beweegt heel natuurlijk tussen beide culturen, zet haar meervoudige identiteit in als kracht. Haar kennis van de Nederlandse taal en cultuur is van een heel hoog niveau. Ze houdt van duidelijke en directe communicatie en dat werkt.”

samenwerking
Nu er wat jaren verstreken zijn, werken Robin en Nadira heel soepel samen. Maar, de ondernemer van het cliëntvolgsysteem voor de re-integratiebranche heeft wel het gevoel dat hij eerst haar vertrouwen heeft moeten winnen. “Ze houdt altijd een scherp oogje in het zeil”, zegt hij met een glimlach. “We hebben samen de software geïmplementeerd en waren niet in de luxepositie om daar samen met een heel team maanden voor uit te trekken. Dat legt behoorlijk wat druk op een organisatie maar door open en transparant naar elkaar te blijven is alles goed en vlot verlopen.”